Tuesday, June 8, 2010

aDuH,bEnCInyA!!


SaHaBaT..bEnCiNyA AKu..
MeLiHaT pAnORaMa mAnUsIa,
yAnG kIaN tERLaKar MeGaH,
DI tUbIr MaTa InI,
SAKItNya hAtI iNi,
MeLIhAt luKiSAn HIdUp InSaN,
yAng KiAn GaLaK bERmAin-maIn,
Di aNak MaTA InI,
sAhABat..
Di MaNa rASa mALunYa??
wanITa itU..
MeMbAwa iMej SeOrANG PelAjAr AgAma..
DeNgaN aKhLaK SePeRTI inI..??

Nak dijadikan kisah,hari ni aku merajenkan diri g library psir gdang..yela,,org kate apa..crik tmpat strategik t0k study..jauh dri tv..jauh dri internet..mkanan & laen2 lg..dpendekkn cerita,dlm kkhusyukan ak m'belek buku chemistry..trpandang lak pada seorang muslimah ni.. amb0i,rambut die..pnjang mengurai..beralun-alun bila ditiup angin..sekali aku amati bt0l2..alamak ai..budak skolah aku 2..bdak halaqah aq lak 2..isy3..apa nak jadi die nie..xkan lupa nk sarung tudung kot..then,ak tunggu je..nk tgor kat ctu,tkut die bengang lak..emm..dlm bbrapa minit je,,Allah bukakn mata ak skali lg..Kali ni lebih luas drpd biasa..seorang muslim yg dilabelkan sbg pakwe oleh muslimah ni menonong msuk ke dlm library..duduk smeja lg 2..aduhai,sakitnya mata ni..nak cakap,konon malu..yelah,seni0r ada depan mata..dah 2, apa lagi..chatting gne buku la..nak kata hormat,x taulah..takut agaknya adegan cinta palsu ni sampai ke telinga org laen..Astaghfirullahal'azim..muslimah..muslimah..



YA ALLAH..
Hati ini berteriak lantang,
Dalam kekeluan lidahku,
Hati ini meronta garang,
Dalam kebisuan mulutku,
Ingin sahaja aku lemparkan kata makian,
Atas tingkahlakunya,
Kerna dia saudara seIslamku,
Adik halaqahku,
Namun,aku tidak berdaya,
Tiada layaknya aku memakinya,
Kerna aku jua seorang manusia,
Yang lahir dari asal Adam & Hawa,
Ya ALLAH..
Bukakanlah pintu hatinya itu,
Yang kian hitam disalut dosa noda..
Kerna aku..
adalah seorang saudara..
yang mengasihi saudaraku itu..


1 comment:

  1. salam,shud............
    aku turut bersedih...
    sapelah agaknye tu.
    semoga die diberi hidayah Allah...Amin...
    Mungkin tarbiyah x sampai lagi dalam hati untuk menerima......

    ReplyDelete